Vote for me!

10.22.2012

Don't let your weight stress you out


I heard many people saying "I'm on a diet and the doctor said I have to weigh myself every week". They get so stressed, but in these case weigh have to be controlled.

I'm not a doctor, and I won't tell you what to do, but if you want to stay healthy so you don't need to be on a strict diet, I tell you my story.
When I was younger, I was obsessed with my weight even though I was underweight. I used to weigh myself too often, and every time I gained a pound I felt horrible. Then one day I was reading Grazia Italy when I found an interesting article, and the way I used to see my body changed. It was about how - most- French women keep themselves in shape. I read that they eat every course including desserts, but they skip bread and things like this. One phrase captured my attention more than the others. They rarely weigh themselves, but they use a pair of jeans to find out if they gained weight or not. At the beginning I found it stupid, because most jeans are stretch and, I would measure myself with a non-stretchy garment, but I figured out that this method and weigh myself less often in general makes me feel better. Being healthy is much more.
What kind of relationship do you have with your weight? Have you ever been on a diet?
-
Ho sentito molta gente dire "Sono a dieta e il dottore dice che devo pesarmi ogni settimana".
Si stressano parecchio, ma in questi casi il peso deve essere controllato.

Non sono un dottore e non vi dirò cosa fare, ma se volete essere sani quindi non avete bisogno di seguire una dieta stretta, vi racconto la mia storia.
Quando ero più piccola, ero ossessionata dal mio peso benché fossi sottopeso. Mi pesavo troppo spesso e ogni volta che prendevo un chilo mi sentivo malissimo. Poi un giorno stavo leggendo Grazia Italia quando trovai un articolo interessante e il modo di vedere il mio corpo cambiò. Era su come (la maggior parte delle) donne francesi si tengono in forma e una frase catturò la mia attenzione. Lessi che mangiano tutte le portate incluso il dolce, ma saltando il pane e cose simili. Una frase catturò la mia attenzione più delle altre. Si pesano raramente, ma usano un paio di jeans per scoprire se sono ingrassate o meno. All'inizio lo trovai stupido perché la maggior parte dei jeans sono elasticizzati e mi misurerei con un capo non elasticizzato, ma ho scoperto che questo metodo e pesarmi meno frequentemente in generale mi fa stare meglio. Essere sani è molto di più.
Che tipo di rapporto avete con il vostro peso? Siete mai stati a dieta?

12 comments:

  1. Replies
    1. Che peccato! Se vuoi provare, questo è un metodo che consiglio.

      Delete
  2. I want to lose a couple of pounds, but it's so difficult :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know! When I want to lose a couple of pounds, I eat more fruits and vegetables ;)

      Delete
  3. Hi!!!
    Thanks for the comment on my blog ;-)
    Follow you now!

    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ho vissuto a dieta per anni, poi mi sono arresa all'età e al metabolismo cambiato. Ora ho qualche chilo in più, la bilancio che non funziona e sono più tranquilla.

    Bacio

    ReplyDelete
  5. Ciao cara, bellissimo post! :)
    Passa da me se ti va.
    Buon weekend, bacio!

    Giveaway sul mio blog:http://eleganceofluxury.blogspot.it/2012/10/my-first-giveaway-italy-only-1-i-have.html

    ReplyDelete
  6. Io son perennemente a dieta, e questa volta, grazie alla tecnologia, non puoi neanche immaginare i risultati :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma se mangi come un disgraziato! Ahahah!

      Delete