Vote for me!

8.24.2012

What is sexy?


Sexy is an adjective to describe a sexually appealing person or thing, says Wikipedia. Nothing new, you will think.
Everybody wants to feel sexy, but it's not that easy.
To me being sexy is a matter of confidence and confidence comes from feeling comfortable in your own skin and in your own clothes, in this case. 
I hear many people say "Feeling both comfortable and sexy is impossible". When I think about something sexy to wear, uncomfortable clothes occure to me, true, but I don't agree with this phrase.
Everyone could feel comfortable, therefore everyone could feel sexy and turning something sexy into something comfortable and sexy is possible. I will prove this by launching a "Sexy And Comfortable" series! 
What is sexy and uncomfortable to you? I might write about it!
-
Sexy è un aggettivo per descrivere una persona o una cosa attraente sessualmente, dice Wikipedia. Niente di nuovo, direte voi.
Tutti voglio sentirsi sexy, ma non è così semplice.
Essere sexy, per me, è una questione di sicurezza e la sicurezza viene dal sentirsi a proprio agio nel proprio corpo e nei propri abiti, in questo caso.
Sento molte persone dire "Sentirsi sia a proprio agio sia sexy è impossibile". Quando penso a qualcosa di sexy da indossare, mi vengono in mente abiti scomodi, vero, ma non sono d'accordo con questa frase.
Tutti potrebbero sentirsi a proprio agio, quindi tutti potrebbero sentirsi sexy e far diventare qualcosa di sexy qualcosa di comodo e sexy è possibile. Lo dimostrerò lanciando la serie "Sexy And Comfortable" ("Sexy E Comodo")! 
Cos'è sexy e scomodo secondo voi? Potrei scriverne!

2 comments:

  1. Sexy? Mmm scadrei un po' troppo nel volgare e malato. Meglio sorvolare questa volta.

    ReplyDelete