Vote for me!

8.12.2013

Tattoos and their meanings


When it comes to tattoos, people around me are divided in half. One half considers them art. The other half considers them shit. For example, when I showed my mum some pictures of Fedez, the Italian rapper you see above, she said "If he wasn't this tattooed, he would be handsome".
Although I use other means to feel more beautiful, I think people can do whatever they want with their body.
The most tattoed people in the world impress me, but what impresses me more is the fact that most people where I live have at least one. This proves that this type of body modification have become really important in our culture and in the current beauty concept.
I really like it when friends tell me the stories behind those dates, initials, phrases, and drawings on their skin, but when I watched a video about this guy I learnt something new.
In this video he says "Everytime people talk about tattoos they start thinking of the meaning, of how and the reasons why we got it, and, most of all, the same phrase I hate It's ok now, but what will you do when you are old?. People don't realize that a tattoo is an art form beyond the meaning and according to my opinion a tattoo is like having my favourite t-shirt on. So if today I decided to get a tattoo of a washing machine containing a brain which spits out blood it doesn't necessarily mean I've done it to remember a girlfriend or a dead pet".
People who don't have tattoos like me is convinced that getting a permanent drawing on the skin implies a long time spent thinking about a special something to be remembered not only in someone's mind, but sometimes it doesn't.
What do you think about tattoos? If you like them, do you have any? Do they have a meaning?



-
Quando si parla di tatuaggi, la gente intorno a me sono divise a metà. Una metà li considera arte. L'altra metà una merda. Per esempio, quando ho mostrato a mia madre delle foto di Fedez, il rapper italiano che vedete in alto, ha detto "Se non fosse così tatuato, sarebbe bello".
Benché io usi altri mezzi per sentirmi più bella, credo che le persone possano fare quello che vogliono con il proprio corpo.
Le persone più tatuate del mondo mi impressionano, ma quello che mi impressiona di più è il fatto che  dove vivo la maggior parte della gente ne abbia almeno uno. Questo dimostra che questo tipo di modificazione del corpo è diventata molto importante nella nostra cultura e nel concetto di bellezza attuale.
Mi piace molto quando i miei amici mi raccontano le storie dietro quelle date, iniziali, frasi e disegni sulla loro pelle, ma quando ho guardato un video su Fedez, un rapper italiano, ho imparato qualcosa di nuovo.
Nel video dice "Ogni volta che si parla di tatuaggi parte il pippone del significato, del come, perché te lo sei fatto e, soprattutto, la solita frase che odio Ma scusa, adesso va bene, ma quando sarai vecchio come farai?. Cioè, si trascura sempre il fatto che il tatuaggio è anche un'arte fine a se stessa al di fuori dei significati e per quello che mi riguarda il tatuaggio è un po' come avere addosso la tua maglietta preferita. Quindi se oggi ho deciso di tatuarmi una lavatrice con dentro un cervello che schizza sangue non vuol dire necessariamente che l'ho fatto per ricordarmi di una fidanzata o qualche animale domestico defunto".
Chi non ha tatuaggi come me è convinto che farsi fare un "disegno permanente" sulla pelle sottintenda un lungo periodo passato a pensare a qualcosa di speciale da ricordare non sono nella testa, ma a volte non è così.
Cosa pensate dei tatuaggi? Se vi piacciono, ne avete? Hanno un significato?


10 comments:

  1. Ciao Giulia, io ancora non ne ho ma vorrei presto farne uno. Hai ragione, si è portati a credere che i tatuaggi debbano avere per forza un significato in sè senza considerare che spesso è arte in sè:) Buona serata!

    ReplyDelete
  2. a me non piacciono molto i tatuaggi e quindi non credo che ne vorrei mai uno, però ognuno è libero di fare ciò che vuole con il proprio corpo, anche se non capisco quelli che si tatuano tutto il corpo, o hanno dei tatuaggi enormi e super colorati.

    PICCI'S LOVE
    Facebook page_Picci’s Love

    ReplyDelete
  3. I'm all for tattoos, though that last one on the neck seems so painful! x

    Raves 'nd Ramblings | follow me on bloglovin'.

    ReplyDelete
  4. This post is sooo great! Some people make sooo many tattoos and don't even know what they mean...Thanks a lot!
    And thanks sososo much for your lovely comment in my blog! Will be happy to see you there again ;)
    xo
    Stacy

    http://tastyrumors.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Really interesting post! I want to make a tattoo but i'm so frightened!!!

    ReplyDelete
  6. Loved your blog and will come back for sure! I find it very inspirational...

    Oh, I just started following you on GFC by the way! Hope you come by my blog sometime too! Would love to know what you think about it, and maybe follow me back if you like it? We can also follow each other everywhere else;)!

    These are my links hun <3:
    Instant Milk link
    Facebook page link
    Twitter link
    Bloglovin link

    xx

    ReplyDelete